מילון מונחים

הכירו את מערכות הבטיחות המתקדמות ברכבי פולקסווגן מסחריות

ABS – מערכת מניעת נעילת גלגלים

ABS – מערכת מניעת נעילת גלגלים

מערכת ABS היא מערכת בטיחות שמטרתה למנוע מהגלגלים "להנעל" בעת בלימה על כביש רטוב או חלק. כשהמערכת מזהה שגלגל "ננעל" או עומד להנעל באמצעות חיישני מהירות, היא מפחיתה את כוח הבלימה באותו גלגל עד שהוא שב להסתובב בחופשיות. המערכת עושה זאת כמה פעמים בשנייה וכך מאפשרת לנהג לבלום במלוא העוצמה ולשמור על כושר ההיגוי.

ACC - בקרת שיוט אדפטיבית

ACC - בקרת שיוט אדפטיבית

מערכת בקרת השיוט האדפטיבית Adaptive Cruise Control (ACC) משתמשת בחיישנים על מנת למדוד את המרחק והמהירות היחסית בין הרכב לרכב שמלפניו. הנהג קובע את מהירות הנסיעה הרצויה ואת המרחק הרצוי מהרכב שמלפנים והמערכת מתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם. כאשר הרכב שמלפנים מאט המערכת מאיטה, וכשהוא מאיץ היא מאיצה את הרכב עד למהירות שקבע הנהג. בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית, המערכת יכולה גם לבלום את הרכב לחלוטין, למשל בפקק תנועה, ולהאיץ שוב כאשר התנועה מתחילה לזרום. 

BAS/HBS/HBA - מערכת עזר לבלימה

BAS/HBS/HBA - מערכת עזר לבלימה

מערכת Hydraulic Brake Assist היא מערכת בטיחות שבאה לעזרת הנהג במצבי בלימת חירום. המערכת מסיקה על פי מהירות הבלימה של הנהג, שהמכונית זקוקה למלוא עוצמת הבלימה שלה, והיא מתגברת את כוח הבלימה למקסימום כל עוד הנהג ממשיך ללחוץ על דוושת הבלם. מערכת זו מסייעת לקיצור משמעותי של מרחקי הבלימה בשעת חירום.

Daytime Running Lights

Daytime Running Lights

פנסי תאורת-יום הם פנסים נפרדים הנדלקים באופן אוטומטי כאשר מניעים את המנוע. פנסים אלו מקלים על זיהוי הרכב בשעות היום ומגבירים את רמת הבטיחות שלו.

EDL - נעילת דיפרנציאל אלקטרונית

EDL - נעילת דיפרנציאל אלקטרונית

נעילת הדיפרנציאל האלקטרונית EDL מאפשרת זינוק חלק גם על משטח חלק או בעל רמות אחיזה משתנות. כשהמערכת מזהה סבסוב של אחד הגלגלים המניעים, היא בולמת אותו, מפחיתה את הכוח המוזרם אליו ומעבירה אותו לגלגל בעל האחיזה הטובה יותר.

ESP/ESC – תוכנית ייצוב אלקטרונית

ESP/ESC – תוכנית ייצוב אלקטרונית

מערכת בקרת היציבות (Electronic Stability Control) מזהה מצבים בהם הרכב מאבד אחיזה ומונעת ממנו מלהחליק. המערכת מוזנת בנתונים – מהירות הנסיעה, כיוון ההגה, כיוון הגלגלים, כיוון תנועת הרכב – וכאשר היא מזהה שהרכב אינו יציב או מחליק, היא נוקטת בפעולת מנע באמצעות הפעלה של כל אחד מהבלמים באופן אינדיבידואלי והפחתת כוח המנוע שמגיע לגלגלים.

הטכנולוגיות מוטמעות בדגמים:

California OceanCalifornia Beach
TCS – מערכת בקרת אחיזה

TCS – מערכת בקרת אחיזה

מערכת בקרת האחיזה TCS (או ASR) מזהה באמצעות חיישני ה-ABS וה-ESP כאשר גלגל מחליק ומפחיתה את כוח המנוע המועבר אליו עד שהאחיזה שלו בכביש מתחדשת. כך נמנעת החלקת גלגלים בעת האצה או בעת נסיעה על כביש חלק.

חגורות בטיחות עם קדם-מותחנים

חגורות בטיחות עם קדם-מותחנים

חגורות הבטיחות ברכב מצויידות בקדם-מותחנים שמטרתם היא להדק את חגורת הבטיחות לגוף היושבים ברכב בעת תאונה ובכך לרסן אותם למקומם ולאפשר לכרית האוויר להגן עליהם מפגיעה. קדם-המותחנים מקושרים ליחידת הבקרה של כריות האוויר, ובמקרה של פגיעה ברכב יחידת הבקרה מפעילה את קדם-המתחנים ומאפשרת הגנה מקסימלית ליושבים ברכב.

טכנולוגיית BlueMotion

טכנולוגיית BlueMotion

בעזרת טכנולוגיית BlueMotion פולקסווגן מציעה ללקוחותיה מכוניות נקיות וחסכוניות יותר. שילוב של אמצעים שונים ובהם עיצוב אווירודינמי, צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה, מנועי טורבו יעילים, מערכת לאחזור אנרגיית בלימה ומערכת Start-Stop, מגביר את יעילות הנסיעה ומפחית את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים.

כריות אוויר

כריות אוויר

כריות אוויר נועדו להגן על נוסעי הרכב בשעת תאונה. כאשר חיישני כריות האוויר מזהים פגיעה ברכב, הם מפעילים את כריות האוויר שמתנפחות תוך 45-35 אלפיות השנייה וכך מגינות על היושבים ברכב מפגיעה.

ממיר קטליטי מחמצן

ממיר קטליטי מחמצן

ממיר קטליטי מחמצן (Oxidising Catalytic Convertor) הוא חלק ממערכת הטיפול בגזי הפליטה. הממיר הופך את הפחמימנים (HC) והפחמן החד-חמצני (CO) לפחמן דו-חמצני CO2 ולמים ובכך מפחית מהותית את זיהום האוויר הנגרם מפעולת המנוע.

מנוע TDI

מנוע TDI

TDI) Turbo Direct Injection) היא טכנולוגיה שפותחה על ידי פולקסווגן להפקת ביצועים מעולים לצד צריכת דלק נמוכה במנועי דיזל. טכנולוגיה זו משלבת בין מגדש-טורבו לבין הזרקת דיזל ישירה אל תוך הבוכנות.

מנוע TSI

מנוע TSI

מנועי ה-TSI) Turbo Stratified Injection) של פולקסווגן משלבים בין מגדש-טורבו לבין הזרקת בנזין ישירה, ובחלק מהמקרים גם מגדש-על. מנועים מתקדמים אלו מספקים צריכת דלק נמוכה מומנט גבוה כבר מסל"ד נמוך ושפע של כוח זמין בטווח סל"ד רחב.

מסנן חלקיקים DPF

מסנן חלקיקים DPF

מסנן חלקיקי דיזל (Diesel Particulate Filter) מותקן במנועי דיזל ולוכד את חלקיקי הפיח שנוצרים כתוצאה משריפת הדיזל במנוע. החלקיקים שנלכדים בפילטר נשרפים בטמפרטורה גבוהה והופכים לפחמן דו-חמצני C02. מערכת זו מסייעת להפחתת הפליטות ממנועי דיזל. 

מערכת START&STOP

מערכת START&STOP

מערכת ה-Start-Stop האוטומטית מכבה את מנוע הרכב כאשר הוא נמצא במצב נייח (ברמזור אדום למשל). ברגע שהנהג מרים את רגלו מדוושת הבלם במכונית בעלת תיבת הילוכים אוטומטית, או לוחץ על דוושת המצמד במכונית בעלת תיבת הילוכים ידנית, המערכת מתניעה שוב את המנוע תוך שבריר שניה. כך, המנוע פועל רק כשצריכים אותו ובשעה שהוא כבוי הוא אינו צורך דלק ואינו פולט מזהמים.

מערכת בקרת סטיה מנתיב

מערכת בקרת סטיה מנתיב

מערכת בקרת הסטייה מנתיב Lane Assist נועדה למנוע מצב של תאונה כתוצאה מסטייה בלתי מכוונת מנתיב הנסיעה. במידה והרכב סוטה מנתיב הנסיעה מבלי שהנהג אותת על מעבר נתיב, המערכת מתריעה בפניו ויזואלית וקולית.

מערכת לזיהוי אופנועים/אופניים

מערכת לזיהוי אופנועים/אופניים

מערכות הבטיחות של פולקסווגן אוספות מידע על הנעשה בסביבות הרכב האמצעות שימוש ברדאר, במצלמות ובחיינים. מערכות אלו מסוגלות לזהות גם אופנועים ורוכבי אופניים ולהתריע בפני הנהג על נוכחותם בקרבת הרכב.

מערכת לזיהוי תמרורי תנועה

מערכת לזיהוי תמרורי תנועה

מערכת זיהוי תמרורי התנועה של פולקסווגן Sign Assist מזהה תמרורי תנועה בעזרת מצלמה ומסבה את תשומת לב הנהג אליהם. המערכת מזהה תמרורים כמו תמרורי מהירות או אי-עקיפה ומציגה אותם בלוח המחוונים ובכך מסייעת לנהג לשמור על החוק.

מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים

מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים

בדגמים המצויידים במערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, מותקנים בצמיגים חיישני לחץ אוויר המחוברים למערכת המידע האלקטרונית של הרכב. המערכת מודדת את טמפרטורת הצמיג ואת הלחץ האוויר בו, ובמידה ולחץ האוויר נמוך מדי או שחלה ירידה פתאומית בלחץ האוויר בצמיגים, המערכת מתריעה בפני הנהג. המערכת מאפשרת בדיקה של לחץ האוויר בצמיגים מתוך מושב הנהג ותורמת לנסיעה בטוחה יותר ולהפחתת שחיקת הצמיגים.

הטכנולוגיות מוטמעות בדגמים:

California OceanCalifornia Beach
מערכת לניטור שטחים מתים

מערכת לניטור שטחים מתים

מערכת Blind Spot Sensor לניטור שטחים מתים מנטרת באמצעות רדאר את האזורים שבצידי ומאחורי הרכב למרחק של עד 20 מטרים. במידה והמערכת מזהה עצם ב"שטח מת" בצידי או מאחורי הרכב, היא מדליקה נורת LED במראת הצד המתאימה על מנת להסב את תשומת ליבו של הנהג. אם הנהג מאותת בכל זאת לפני מעבר נתיב, נורת ה-LED תתחיל להבהב על מנת להזהיר אותו.

מערכת מובילאיי

מערכת מובילאיי

מערכת Mobileye היא מערכת בטיחות מתקדמת שנועדה לעזור במניעת תאונות דרכים באמצעות התרעה על מצבים מסוכנים. המערכת כוללת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה מפני התנגשות ברכב מלפנים בתנועה עירונית, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעה על סכנת ההתנגשות בהולכי-רגל או רוכבי אופניים, זיהוי תמרורי מהירות והתרעה על חריגה מהמהירות המותרת. המערכת סורקת את הדרך בכל עת ומתריעה בפני הנהג על סכנות באמצעים קוליים ו-ויזואליים בזמן אמת.

מערכת סיוע לזינוק בעלייה -  HILL HOLD

מערכת סיוע לזינוק בעלייה - HILL HOLD

מערכת הסיוע לזינוק בעלייה מונעת מהרכב להתדרדר לאחור בעת ביצוע זינוק בעלייה באמצעות הפעלת הבלמים ובקרה על פעולת תיבת ההילוכים. כך, ניתן להתחיל בנסיעה גם בשיפועים חדים מבלי לדאוג שהרכב יתדרדר לאחור.

הטכנולוגיות מוטמעות בדגמים:

California OceanCalifornia Beach
Light_Assist

מערכת שליטה באורות גבוהים

מערכת השליטה באורות גבוהים Light Assist מפעילה באופן אוטומטמ את האורות הגבוהים בעת נסיעה בחושך מוחלט ובמהירותשל מעל 60 קמ"ש. המערכת מנטרת את התנועה שבאה אל מול הרכב באמצעות מצלמה שמותקנת בצידה החיצוני של המראה המרכזית, ובשעה שהיא מזהה רכב שמגיע ממול, היא מחלישה את עוצמת התאורה עד שהוא חולף על מנת שלא לסנוור את נהגו.

מצלמת נסיעה לאחור

מצלמת נסיעה לאחור

מצלמת נסיעה לאחור מקלה על הנהג בביצוע תמרוני חניה או נסיעה לאחרו על ידי הצגה של המתרחש מאחורי הרכב. תמונת המצלמה מוקרנת על גבי מסך המולטימדיה של הרכב והיא כוללת פסי הכוונה שמסייעים בחניה ברוורס. 

ניטור מרחק מלפנים

ניטור מרחק מלפנים

מערכת Front Assist מנטרת בכל עת את התנועה לפני הרכב באמצעות רדאר ומזהה מצבים מסוכנים על ידי מדידה של מהירות הנסיעה והמרחק מהרכב שמלפנים. במידה והמערכת מזהה סכנה, תאונת אחוריים-חזית למשל, היא מתריעה בפני הנהג ויזואלית וקולית, ובאותה העת מכינה את הבלמים לבלימת חירום. פונקציית בלימת חירום בתנועה עירונית פועלת במהירויות של עד 30 קמ"ש, מעצימה את עוצמת הבלימה במידה והנהג לא לוחץ חזק מספקי על דוושת הבלם ויכולה גם לבלום אוטונומית במידה והנהג אינו מגיב להתרעה על מצב מסוכן.  

לתיאום פגישה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל נושא. אנא מלאו את הפרטים ונציגי המכירות של פולקסווגן מסחריות ישמחו לעמוד לרשותכם

X*
X*
X*
X
X*
X
X

הטופס נשלח בהצלחה

יש למלא את השדות המסומנים בערך תקין