חברת פולקסווגן מוקמת בוולפסבורג שבגרמניה. משמעות השם Volkswagen היא "מכונית העם". הדגם הראשון של החברה היה ה-Type 1 שזכה בהמשך לכינוי "חיפושית"
70 שנה של איכות, 70 שנה של הרפתקאות
חברת פולקסווגן מוקמת בוולפסבורג שבגרמניה. משמעות השם Volkswagen היא "מכונית העם". הדגם הראשון של החברה היה ה-Type 1 שזכה בהמשך לכינוי "חיפושית"
בשנת 1950 הציגה פולקסווגן את הדגם המסחרי הראשון שלה – ה-T1. זה היה ואן מסחרי על בסיס החיפושית עם מנוע בוקסר 4 צילינדרים מקורר אוויר בנפח 1.131 ליטרים שהותקן מאחור וסיפק 25 כוחות סוס. כושר ההעמסה של ה-T1 המקורי עמד על 760 ק"ג מכובדים והמהירות המרבית שלו היתה 80 קמ"ש. כינויו של ה-T1 היה Bulli.
לצד סדרת T, פולקסווגן הרחיבה לאורך השנים את היצע המסחריות שלה. ב-1964 למשל החלה החברה לייצר את הKleinlieferwagen- או Type 147 על בסיס הפולקסוואגן קרמן-גיה הפתוחה עבור שירותי הדואר בגרמניה. במהלך שנות השבעים יוצרו גם דגמי EA489, משאית קלה עם קבינה בודדת וכושר העמסה של טון, אבל אלו היו דגמים שיוצרו בכמות מוגבלת ולא היוו את הליבה של פולקסווגן מסחריות.
ה-T1 שזכה לכינוי Bulli יוצר עד שנת 1967 והפך לאייקון מוטורי לא רק הודות ליעילות שלו כרכב מסחרי אלא גם בזכות השימושים שלו כרכב פנאי. מגמה זו זכתה לחיזוק משמעותי עם הצגת ה-T2 בשנת 1967. הדגם החדש שימר את העיצוב האייקוני של קודמו, אבל עם ממדים גדולים יותר, שטח חלונות גדול יותר, דלתות צד על מסילות ומתלה אחורי חדש. מנוע הבוקסר התחזק עד כדי 70 כוחות סוס ולראשונה הוצעה גם תיבת הילוכים אוטומטית.
ה-T2 זכה לפופולריות עצומה מעבר לאוקינוס האטלנטי ורוח החופש שהוא הקרין קסמה לדור של ילדי הפרחים שראו בו את הקאמפר האולטימטיבי. בשנת 1968 ייצור ה-T2 היה בשיאו עם 100 יחידות ליום, כרבע מהן נשלחו ישירות לשוק האמריקני. בין השנים 1966 ל-1970 לבדן, ייצור הקאמפרים על בסיס ה-T2 הוכפל פי ארבע ל-20,000 יחידות בשנה וכ-95% מהן יועדו לארה"ב.
בשנת 1975 הגיעה התוספת החשובה הראשונה לטרנספורטר עם הצגת הדור הראשון של דגמי LT. דגמים אלו, עם משקל כולל של 2.8-3.5 טון (בהמשך הוצגו גרסאות במשקל כולל של עד 5.6 טון), הכניסו את פולקסווגן לפלח חדש בו היא לא התחרתה בעבר.
תוספת משמעותית להיצע דגמיה מסחריות של פולקסווגן הגיעה בשנת 1978 בדמות הטנדרון קאדי שיוצר על בסיס הגולף הפופולרי. הדור הראשון של הקאדי יוצר עד שנת 1991.
נכדו של ה-Bulli המקורי, פולקסווגן T3, הוצג לראשונה בשנת 1979. הוא היה גדול (בעיקר רחב), ובעל עיצוב זוויתי יותר מקודמיו. היצע המנועים נותר בתחילה ללא שינוי עם אותו מנוע בוקסר אחורי בהספקים של 50 או 70 כוחות סוס. עם זאת, מערך המתלים השתנה וכלל סרן קדמי עם מתלי עצמות עצה כפולה, מתלה אחורי חדש וארבעה קפיצי סליל. שלוש לאחר מכן כבר צויד ה-T3 במנוע דיזל מקורר מים חדש.
בשנת 1983 הוצג לראשונה פולקסווגן קראוול – גרסת ההיסעים המפוארת על בסיס ה-T3.
במהלך שנות השמונים היצע דגמי ה-T3 המשיך להתרחב, בתחילה עם הטרנספורטר סינכרו בעל ההנעה הכפולה ולאחר מכן עם הצגת המולטיוואן.
הפופולריות של רכבי פנאי על בסיס ה-T3 היתה עצומה, ויצרנים רבים כמו ווסטפליה, קרמן, AAC, Dipa, CS ואחרים השתמשו בו כבסיס לקאמפרים. בשנת 1988 החליטה פולקסווגן להפסיק להסתמך על אחרים, והשיקה את דגם הקליפורניה שתואר בברושור המכירות שלו כ"דירת הנופש הניידת לארבעה אנשים".
בשנת 1990 גרמניה כבר היתה מאוחדת, ופולקסווגן הציגה את ה-T4 במסגרת תערוכת הרכב המסחרי בהנובר. לראשונה בהיסטוריה של דגמי T, המנוע עבר לחלקו הקדמי של הרכב והיצע המנועים כלל מנועי בנזין ודיזל עם ארבעה וחמישה צילינדרים ובהספקים של 61 או 110 כוחות סוס. בנוסף, הוצגה שיטה מודולרית חדשה עם שני בסיסי גלגלים, שני גבהי גג וכן גרסאות שלדה חד-קבינה ודאבל-קבינה.
כשנתיים לאחר הפסקת ייצור הקאדי דור ראשון, פולקסווגן מציגה את הדור השני שכבר תוכנן מלכתחילה כדגם מסחרי ולא היה מבוסס על הגולף
פולקסווגן מסחריות היא חלק מקונצרן פולקסווגן. במשך שנים ארוכות לא היתה הפרדה מבנית בין פעילות הרכב הפרטי ופעילות הרכב המסחרי בחברה עד שבשנת 1995 יוסד מותג Volkswagen Nutzfahrzeuge.
דגמי LT עברו מספר מתיחות פנים החל משנת 1983, עד שבשנת 1996 הציגה פולקסוואגן את הדור השני של ה-LT, פרי שיתוף פעולה עם מרצדס שהציגה שנה מוקדם יותר את הספרינטר.
ה-T4 יוצר עד שנת 2003 אז הוחלף על ידי ה-T5 שהוצג במגוון רחב של גרסאות: ואן משלוח, קומבי, קראוול, מולטיוואן, קליפורניה וגם גרסת Rockton קשוחה בעלת הנעה כפולה.
הדור השני של הקאדי נמכר עד שנת 2004 אז הושק הדור השלישי עם עיצוב מודרני יותר, מנועי בנזין או דיזל TDI ושפע של גרסאות. בין השאר השיקה פולקסווגן בדור זה את גרסאות הקאדי מקסי הגדולות ואת הקאדי 4MOTION בעל ההנעה הכפולה. דור זה עבר מתיחת פנים בשנת 2010.
פולקסווגן החליפה את דגמי ה-LT בשנת 2006 עם הקראפטר החדשה שפותחה בשיתוף פעולה עם מרצדס וגם יוצרה במקביל לדור החדש של המרצדס ספרינטר שהוצג באותה השנה.
בשנת 2010 חזרה פולקסווגן להתחרות בפלח הטנדרים 1 טון עם האמארוק החדש. בעבר שיווקה פולקסווגן טנדרים שונים, חלקם במסגרת שיתופי פעולה יחד עם יצרנים אחרים, אבל אף אחד מהם לא היה טנדר "אמיתי" כמו האמארוק שמאז השקתו הציב רף חדש של נוחות, עיצוב וטכנולוגיה בפלח זה.
בשנת 2015 פולקסווגן משיקה את הדור הרביעי והנוכחי של הקאדי – מרווח יותר, מעוצב יותר, בטיחותי יותר ומאובזר יותר מאי-פעם, במגוון גרסאות ורמות גימור.
בשנת 2016 הציגה פולקסווגן את הדור השישי של סדרת T עם מגוון רחב מאי-פעם של תצורות ויחידות הנעה. חלק מהדגמים בדור זה כוללים מערכות טכנולוגיות מתקדמות כמו מערכת מתלים אדפטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית, מערכות מולטימדיה וקישוריות.
בשנת 2016 הוצגה גם פולקסווגן קראפטר החדשה, פרי פיתוח עצמאי של פולקסווגן, שמיוצרת במפעל חדש שהוקם עבורה בפולין.
את שנת 2016 סיימה פולקסווגן מסחריות עם מכירה של 480,064 יחידות מדגמי קאדי, T6, קראפטר ואמארוק – גידול של 11.4% בהשוואה לשנת 2015.
נשמח לעמוד לרשותכם בכל נושא. אנא מלאו את הפרטים ונציג פולקסווגן מסחריות ישמח לעמוד לרשותכם